Sabun Sevmeyen Var Mı?

12393642_1547265195596119_984464359_n

Markette en sevdiğim reyon sabun reyonudur. Bir de deterjan. Ne güzel kokar. Renk renk ambalajlar. Albeni. İnsanın alıp sepete atası gelir hepsinden.

Sabun adıyla bile eski bir şey. Yabancı dillerde hatta latincede bile sapon olarak geçmekte. Yani ilkel atalarımızdan beri aynı adla anılıyor ki bu bile bir mucize.

Sabunseverliğimin bir aşamasında LUSH ile karşılaşıp iyice aşık oldum. Doğal içerikli ve harika kokan sabunları, bambaşka duş jelleri, katı şampuanları ve şahane kremleri ile kapısından girer girmez beni yüreğimden vurdu. “Bu benim olmalı” dedim.

Sonra LUSH bizi bırakıp gitti. Demirin tuncuna, ehehe şaka şaka. Bildiğimiz market sabunu ile idare ettik işte.

Sonrasının sonrasında, gliserinli sabun yapmaya başladım. Erit-Dök usulü. Kolay ve eğlenceli. Üstelik satışı da kolay. Aa tam benlik. Mutfağın bi köşesinde yarım saatte bir koli sabun yapabiliyor insan. Süper.

Derken, zurnanın zırt dediği yer: kızımın ellerinde kurumalar çatlamalar oluştu. Okuldaki sıvı sabundanmış meğerse. Doktoru “daha iyi bir sabun,yani doğal zeytinyağlı sabun kullansın” dedi. Aradım taradım.. Aktarda satılanlar çok kötüydü. Yarım kan Edremit’liyim,  zeytincileri de bilirim, zeytinyağı sabununu prinadan yapıyorlardı, o da işime yaramadı. Marketteki “doğal sabun, saf sabun” dediklerini de üzerini okuyunca doğal moğal olmadığını anlayacak kadar kozmetoloji de biliyorum.

İş başa düştü. Gliserinli sabun yanında doğal sabun da yapmaya başladım. Yapanlardan destek aldım. Okudum, izledim, kitaplar aldım. Şimdi, aradan geçen bir yıllık sürede diyebilirim ki, temel sabunculukta olunabilecek en iyi yere geldim. ÇOK İYİ sabunlar ve şampuanlar üretiyorum. Mutfağın köşesinden çıktım, evin bir odasını atölye yaptım. Techizatım, raflar dolusu hammaddelerim, sabun seven insanların siparişleri ile dolu klasörlerim var. Sadece kızımın ellerini kurtarmakla kalmadım bütün ailem ve birçok insan sağlıklı doğal zeytinyağı sabunu ve şampuanı kullanmaya başladı. Bence başarı budur.

İleri düzeye geçmeden önce biraz bu seviyede kalıp tekniğimi mükemmelleştirmek ve bir sistem kurmak istiyorum.

Ben dünyanın en iyi sabunlarını yapıyorum!

Dünya bizim değil.. Çocuklardan ödünç aldık

donusum

Dünyanın iyiliği için, atıkları azaltmamız lazım. Bunun için en kolay yöntem, ambalajları azaltmak. (#reduce)

İç ambalaj olarak mulaj kağıdı ya da kraft kağıt kullanıyorum. Genellikle paketlerimi selobantla değil paket lastiği ile kapatıyorum.

Dış ambalajların %50’si evde biriktirdiğim temiz ambalajlar, karton çantalar, kağıt torbalar ve baloncuklu naylonlar. Kalan %50 sızdırmaz dondurma kapları. (#reuse)

Elinize geçen paketlerin ambalaj malzemelerini lütfen tekrar kullanın, değerlendirin. Takı kutusu,toka kutusu, bozuk para kumbarası ya da aklınıza gelen bir başka şekilde kullanabilir yahut birine bir şey yollarken kullanabilirsiniz.

İlle de atacaksanız, lütfen geri dönüşüme ayırın. (#recycle)

Sihirli Mavi harika bir yazı yayınladı

Sihirli mavi, başarılı bir blogger. Adı blogger kendi sallanger kızlardan değil. İki tane adıu var kendi yok ürün fotoğrafı ve “ay çok qüzel siz de deneyin” kısalığında tanıtımlarla günü geçiştirip “imi bin çik sipir biliggirim irkidişlir” diyenlerle arasında dağlar kadar fark var.

Haber niteliğinde blog yazıyor ki, kalıcı olacağının temel nişanesi de bu. Evet, kendisiyle yolum kesiştiği için şanslıyım!

“….Bazen hiç beklemediğiniz anlarda, beklemediğiniz olaylar ve beklemediğiniz yeniliklere “Merhaba” dersiniz. O durumun içine girdikçe yepyeni şeyler öğrenir, tanır ve bu yenilikleri sevgiyle kucaklarsınız. Hatta bazen o yenilikleri o kadar seversiniz ki, hayatınızın önemli bir yerine taşır, büyük bir özen ve ilgiyle yaşam biçimi haline getirirsiniz.”

Devamı için buradan buyrun ve :Yazının sonundaki sürprizi de kaçırmayın!!

 

 

 

 

%100 Zeytinyağlı sabun

Merhaba

Bugün %100 zeytinyağlı, en doğal sabundan bahsedelim. İnsan cildine bundan daha yararlı bir sabun olamaz. Saça ve cilde ihtiyaç duyduğu nemi katar ve çok güzel temizler. Binlerce yıldır kullanılmaktadır. Kastil/Castile sabun olarak bilinir. 20160519_233501.jpg

Üç problemi vardır. Zor kurur. Az köpürür. Ve çabuk  erir.

Bu problemleri aşmak için başka bitkisel yağlarla desteklenmesi gerekir.

Şampuan adı altında satılan deterjanlardansa, hassas ciltli insanların, bebeklerin ve çocukların mutlaka kullanması gereken üründür.

 

 

Saf Sabun Ne Renktir?

12132761_774548812655687_534683742_n

 

Birinci kalite yemeklik zeytinyağının sabunu krem rengi olur. tam olarak yukarıda görülen sabun, %100 sızma zeytinyağı ile imal edildi.

İkinci üçüncü kalite zeytinyağı tam olarak zeytinin yağı sayılmaz. Zeytinin suyu diyebiliriz. Asidi yüksek, yenilebilirliği olmayan ve ağır kokan bir yağdır. Ama eninde sonunda bir yağdır ve sabun yapılabilir.

O yağın sabunu da pütürlü, yeşilimsi rengi ile kolayca ayırt edilir.

Sabun İşime İlk tepki :)

Bunu kendi blogumda yazmıştım zaten buraya link atayım da bir konuyu da not etmiş olayım.

Ben sabun yapmaya başladığımı kime söylesem ilk tepki :

 

😀

 

Merdivenaltı değil merdivenüstü üretim böyle tabii.

#sihhatlerolsun

@ipekagtolye