Kalıbına bak yağını al. 

En acemi olduğum dönemlerde en büyük derdim kalıplardı. Sabun kitapları okuyor tarifleri yapıyordum yapmasına, ama ufak kalıba döküyorum artıyor büyüğe döküyorum dibinde kalıyor; hiç iyi olmuyordu. 

İyi sabun biraz da şekliyle şemailiyle göz doldurmali, halbuki benim elimde derme catma malzemeler, uyumsuz oranlarda kaliplar ve toplama aletler vardi. (Mutfakta ne kadar cirpma teli varsa atolyede hala. “Meyhaneye gerek olan mescide haram” deyip haciladim. Bi ara yeni cirpma teli almaya ikea yapmali) 

Zamanla özel ölçülü kalıplar yaptirttim, Çin-i Maçin’den kesiciler getirttim, formüllerimi oturttum, şimdi onlar ermiş muradına ben çıkıyorum kerevetine ama… bir zamanlar en zorlandiğim konuda acemi sabunculara bir ipucu sunmak istedim.

Elinizdeki kalip kac gram yağ ile dolar? Sabun yapacaksiniz ama ne artsın ne de sığ olsun tam kararında yapayım istiyorsunuz.

Kalıbın ölçülerini alın. Hacmini bulun.

Uzunluğu 20 eni 5 santim olan bir kalıp için,  yüksekliği de 5 santim olan bir blok yapmak istersek=> 20x5x5= 500 cm3

Bunu 0,7 ile çarpıyoruz= 500×0.7= 350

Zeytinyağı/ yağ karışımı toplam 350 gram olursa tam istedigimiz ölçüde sabunumuz olur.

Aynı kalıpla 6 cm yüksekliğinde blok yapmak için => 20x5x6x0.7= 420 gram çıkıyor.

Başarılar ve #sihhatlerolsun.

@IpekSabun

Bir Cevap Yazın

