Sevdiğin işi yap ki hiç çalışmayasın

Sabun yapmak için gecenin körünü bekliyorum. Evde herkese olan görevlerim bitmeli. Kafam rahat, elim boş,içim ferah olmalı. Odama girince heyecanlanıyorum. Tartım alırken sırıttığımı fark ediyorum. Ben sabun yapmayı çok seviyorum.

Sonuçlarını görmek hoşuma gidiyor. Örnek: Doğal şampuanım. Bol bademyağı ile piyasadaki her şampuanı sollar. Kızım “anne saçlarım çok yumuşak” dediği zaman, ne kadar parlak ve gür olduğunu gördüğüm zaman mutlu oluyorum. Doğal sabunum.. Zeytinyağının yararını gözle görüyoruz. Eşimin benim ellerimiz eskisinden kat kat farklı. Ne pullanma ne sertlik. Kızımın hele, bu işe başlamamın sebebi olan şey zaten ellerinin çatır çatır ve kuru olmasıydı. Şimdi cildi muhteşem.

Ara ara fazladan kokulu yağlar ya da esans eklesem de kendi arzum tamamen saf sabun üretmek. Yani kokusuz ve renksiz. Koku ve renk seven gliserinli sabunlara kavuşacak bundan sonra. İpek Sabun sade kalacak.

Duş keselerim efsane oldu. Hem peeling hem temizleme yaptığı için banyodan her zamankinden temiz çıkmak, bol köpükle yıkanmak ve bir tas suyla bile durulanabilmek, vücudunda duş jeli kayganlığı yapışlığı kalmadan arınabilmek harika bir şey. Çifter çifter istiyor artık insanlar.

O arada karbonatın koku giderici etkisini yıllardır kullanan, aluminyumlu deodorantlardan ya da terlemeyi önleyen ve insan doğasını bozan antiperspirantlardan kurtulmuş biri olarak doğal deodorant yapmaya başladım. Kullanımı daha kolay artık.  Formulün temeli karbonat. Her evin mutfağında bulunabilecek bir kaç başka gıda maddesi ile birleştirdim ve Türk malı steril kaplara dolduruyorum. Dayanıklılığı arttı her kutu bir ay dayanabiliyor.

Sabun rendesini ve sirkeyi ev temizliğinde de kullanıyorum. Yüzey temizleyicilerin üzerini okuyun.. %5 aktif madde yazar. kalan %95 parfümlü sudur. Doğal temizlikte her açıdan tatmin edici sonuçlar veriyor. Kimyasaldan uzak doğal evlerde yaşamak kolaymış. Korkmayın, bir adım atın.. Reklamlara, pazarlamalara kulak asmayın, janjanlı ambalajlarla aranıza mesafe koyun.

Mutluluk veren bir şey yapıyorum. Mutlu oluyorum. Evim işim ailem sorumluluklarım yanında sabun benim hem hobim hem işim. Günün birinde küçük bir sabun atolyesi kurmak; çepeçevre paslanmaz çelikten tezgahlar dolaplar olan laboratuvarda çalışmak;  ıhlamur, tarçın, adaçayı, zahter içerek raflarıma renk renk, mis mis sabunlar, doğal ürünler dizmek.. 40 günlük bekleme süresi için özel raflı bir bekleme odası..Türkiye’nin her yerindeki kadınların ürettiği nitelikli doğal sabunlara özel reyonlar…çok hoş hayallerim var.  Yakında gerçek olsun.

İnşallah.

 

Bir Cevap Yazın

