Sabun Sevmeyen Var Mı?

12393642_1547265195596119_984464359_n

Markette en sevdiğim reyon sabun reyonudur. Bir de deterjan. Ne güzel kokar. Renk renk ambalajlar. Albeni. İnsanın alıp sepete atası gelir hepsinden.

Sabun adıyla bile eski bir şey. Yabancı dillerde hatta latincede bile sapon olarak geçmekte. Yani ilkel atalarımızdan beri aynı adla anılıyor ki bu bile bir mucize.

Sabunseverliğimin bir aşamasında LUSH ile karşılaşıp iyice aşık oldum. Doğal içerikli ve harika kokan sabunları, bambaşka duş jelleri, katı şampuanları ve şahane kremleri ile kapısından girer girmez beni yüreğimden vurdu. “Bu benim olmalı” dedim.

Sonra LUSH bizi bırakıp gitti. Demirin tuncuna, ehehe şaka şaka. Bildiğimiz market sabunu ile idare ettik işte.

Sonrasının sonrasında, gliserinli sabun yapmaya başladım. Erit-Dök usulü. Kolay ve eğlenceli. Üstelik satışı da kolay. Aa tam benlik. Mutfağın bi köşesinde yarım saatte bir koli sabun yapabiliyor insan. Süper.

Derken, zurnanın zırt dediği yer: kızımın ellerinde kurumalar çatlamalar oluştu. Okuldaki sıvı sabundanmış meğerse. Doktoru “daha iyi bir sabun,yani doğal zeytinyağlı sabun kullansın” dedi. Aradım taradım.. Aktarda satılanlar çok kötüydü. Yarım kan Edremit’liyim,  zeytincileri de bilirim, zeytinyağı sabununu prinadan yapıyorlardı, o da işime yaramadı. Marketteki “doğal sabun, saf sabun” dediklerini de üzerini okuyunca doğal moğal olmadığını anlayacak kadar kozmetoloji de biliyorum.

İş başa düştü. Gliserinli sabun yanında doğal sabun da yapmaya başladım. Yapanlardan destek aldım. Okudum, izledim, kitaplar aldım. Şimdi, aradan geçen bir yıllık sürede diyebilirim ki, temel sabunculukta olunabilecek en iyi yere geldim. ÇOK İYİ sabunlar ve şampuanlar üretiyorum. Mutfağın köşesinden çıktım, evin bir odasını atölye yaptım. Techizatım, raflar dolusu hammaddelerim, sabun seven insanların siparişleri ile dolu klasörlerim var. Sadece kızımın ellerini kurtarmakla kalmadım bütün ailem ve birçok insan sağlıklı doğal zeytinyağı sabunu ve şampuanı kullanmaya başladı. Bence başarı budur.

İleri düzeye geçmeden önce biraz bu seviyede kalıp tekniğimi mükemmelleştirmek ve bir sistem kurmak istiyorum.

Ben dünyanın en iyi sabunlarını yapıyorum!

Bir Cevap Yazın

